Sterre

Sterre is inmiddels een elfjarige, vaak stralende jongedame. Ze zit in groep 7 en maakt haar schoolwerk met behulp van een spraakcomputer die ze met haar ogen bedient (eyetracking). Ze is rolstoelafhankelijk en wil niets liever dan lichamelijk meer zelf kunnen.

In het reguliere therapiecircuit in Nederland boekte Sterre helaas nauwelijks motorische vooruitgang. Gelukkig ontdekten we therapiecentra in het buitenland (en een aantal waardevolle, ‘alternatieve’ deskundigen in eigen land), waar we veel aan hebben (gehad). Hieronder vindt u een overzicht van de therapieën die Sterre dankzij Stichting Ster heeft gevolgd.
Meer lezen over Sterre? Stephanie schreef 3 boeken over haar dochter: www.stephanieschrijft.nl/shop.

Januari 2020

Sterres eerste shockwave (voor spasticiteit) behandeling is een feit! Inge van Praktijk Sterre (hoe toepasselijk!) behandelde 10 spiergroepen bij Sterre: 3 in allebei Sterres benen en 2 in beide armen. Shockwave (voor spasticiteit) zorgt voor vermindering van de spasticiteit en vergroting van de ROM (Range Of Motion). Deze nieuwe therapie is elke 3 maanden 3x achter elkaar (met steeds 1 week ertussen) nodig. Het zicht- en voelbare effect bereikten wij niet eerder; en zeker niet zo snel en ‘eenvoudig’. Dit is dus een geweldige, revolutionaire behandeling.

Oktober 2019

Gamen met je benen, het is weer eens wat anders! Sterre deed het deze herfstvakantie, toen ze voor de twaalfde keer therapiecentrum TRAINM in Antwerpen bezocht.

Augustus 2019

Deze zomervakantie togen we voor de elfde keer naar het Antwerpse TRAINM, waar Sterre weer genoot van het lopen en het spelen van computerspellen met behulp van robotica.

Juni 2019

Sterre was vrij van school en trainde twee dagen bij TRAINM (10e keer!). Heerlijk, die beweging; zowel letterlijk als figuurlijk.

Mei 2019

De negende keer op rij: deze schoolvakantie trainden we weer drie dagen bij TRAINM. Er waren een aantal nieuwe therapeuten en oefeningen en Sterre had het reuze naar haar zin.

Februari 2019

Voor de achtste keer gingen we naar Antwerpen, deze keer voor drie therapiedagen. Sterre trainde voor het eerst ook met een nieuw apparaat (TRAINM GYM) met behulp van virtual reality.

Oktober 2018

In de herfstvakantie trainden we drie dagen bij TRAINM.

Zomervakantie 2018

Een kleine twee weken volgde Sterre therapie bij TRAINM.

Juni 2018

We waren een tijdje extra druk met verbouwen en verhuizen, maar eindelijk was er weer ruimte om (voor de vijfde keer!) een week naar TRAINM te gaan.

Zomervakantie 2017

Sterre volgde bijna drie weken therapie bij TRAINM.

Juni 2017

Voor de derde keer gingen we een week naar TRAINM in Antwerpen. Deze keer kreeg Sterre ook neuromodulatie.

April 2017

Sterre trainde voor de tweede keer een week bij TRAINM.

Februari 2017

Er werd een nieuw therapiecentrum geopend in het centrum van Antwerpen (TRAINM) en Sterre was een van de eerste cliënten die er een week trainde met behulp van loop-, arm- en handrobots!

Augustus 2016 – heden

Voor het eerst bezochten we Rens, voor ons een ware ‘wijze uit het oosten’. Een indrukwekkende healer en ‘ziener’ die Sterre nog steeds elke twee maanden behandelt en op zijn eigen wijze verder helpt in het leven.

Mei 2016 – heden

Sterre kreeg thuis fysiotherapie en krijgt nu nog ‘paardrijles’ (lees: therapie op paard Krytur) op een boerderij in Broek in Waterland van fysiotherapeut Tamara Breedveld-van Es.

Juni 2016

De tweede keer naar Inerventions in Zweden voor het bijstellen van het Mollii Suit en een dag trainen met de inspirerende goeroe Harald Blomberg.

Januari 2016 – oktober 2017

Bij de Brusselse arts Eduard van den Bogaert volgden we een zeer bijzonder traject van stamboomhealing. In totaal zijn we deze periode zes keer naar hem toe geweest.

December 2015

Voor de vierde keer bezochten we het Ocean Therapy Center in de VS, deze keer weer vier weken. Uiteraard namen we het Mollii Suit mee. De therapiereis voelde als thuiskomen.

Oktober 2015

We vlogen een weekend naar Zweden voor een passing van het Mollii Suit van Inerventions. We besloten het aan te schaffen en lieten Sterre er regelmatig mee trainen in de Innowalk.

Augustus 2015

Sterre kreeg een aantal behandelingen van homeopate Geertje Miedema uit Oosthuizen.

Zomervakantie 2015

Sterre volgde een paar dagen intensieve therapie bij De Roode Draak in Biddinghuizen.

Juli 2015 – 2016

Sterre kreeg een aantal behandelingen van kinesioloog Maja Elsten.

Januari 2015

Voor de derde keer reisden we af naar het Ocean Therapy Center in Florida, deze keer voor een maand, weer met mooie resultaten.

November 2014

Aanschaf van de Innowalk van het bedrijf Made for Movement. Een fantastisch gemotoriseerd trainingsapparaat voor Sterre, zodat zij thuis ook nog beter kon en kan oefenen!

Juli 2014

We schaften de Upsee van Firefly aan en liepen heel wat af met Sterre.

Juni 2014 – mei 2018

Sterre kreeg wekelijks logopedie van Esther van IJken van Kinderpraktijk SamSam. Het deel van de therapiekosten dat niet werd vergoed door onze verzekering, betaalde Stichting Ster.

Januari, februari en maart 2014

Voor de tweede keer vertrokken we naar het Ocean Therapy Center in de VS. Een geweldige plek om te trainen met profs die (zelfs toen allang) wisten dat het brein plastisch is!

Zomervakantie 2013

Dankzij de therapieën in Oekraïne was Sterre minder spastisch geworden en wij zochten verder naar een nu nog beter passende behandeling. We vonden het Ocean Therapy Center in Florida en trainden daar vier weken.

Maart 2013

Sterre volgde een sessie bij de zeer inspirerende Joy van der Stel.

Februari 2013 en juni 2016

Sterre kreeg vier Reconnective Healing-behandelingen van Anneke Stuij.

Augustus 2012 – december 2012

Sterre volgde een aantal sessies neurotherapie bij Yvonne Zwarthoed in Volendam.

Maart 2012

Ons derde bezoek van twee weken aan de kliniek in Oekraïne (deze keer betaald door Stichting Ster).

November 2011

Voor de tweede keer vlogen wij voor twee weken naar Oekraïne. Wederom was het super: Sterres hoofd- en rompbalans verbeterden verder en haar spasticiteit nam meetbaar af. Na deze reis was Sterres romp dusdanig sterker dat zij (voorgoed!) zonder rompvestje in haar aangepaste wandelwagen kon (blijven) zitten.

Helaas waren wij na deze twee therapiereizen 11.000,- euro lichter en was ons spaargeld op. We wilden heel graag opnieuw naar Oekraïne, vandaar dat we in januari 2012 Stichting Ster oprichtten.

Juni 2011

Sterre was tweeënhalf jaar en in het reguliere revalidatiecircuit niet motorisch vooruitgegaan. De International Clinic of Rehabilitation van professor Kozyavkin in Oekraïne bood hoop.
Twee weken behandelingen daar bleken een verademing: voor het eerst verbeterden Sterres hoofd- en rompbalans.

Januari 2009 – december 2017

De geweldige therapeute Anja Breedveld, die veel voor ons is gaan betekenen, behandelde Sterre in ieder geval elke zes weken met behulp van cranio sacraal-therapie, viscerale manipulatie, magnetiseren en andere ‘zachte technieken’.
Zonder Anja’s ingrijpen had Sterre niet de kwaliteit van leven gehad die ze nu heeft, dus we zijn eeuwig dankbaar. Wij hebben nog altijd veel contact met ‘tante Anja’ en Sterre voelt een speciale connectie met haar.