Acties

Naast particuliere (anonieme) giften en inkomsten via Sponsorkliks, worden er sinds de oprichting van onze Stichting regelmatig acties georganiseerd voor Sterre. Hieronder vindt u een overzicht.

Wilt u zelf iets doneren of organiseren? Op de homepage staat onze IBAN en uiteraard kunt u vragen over of voorstellen voor acties altijd mailen naar Stephanie (stichtingster@outlook.com). Onze dank is groot!

Januari 2023

Deze maand kwamen Tjerk en Greetje nog even langs bij Sterre; vorig jaar gaven zij een groot verjaarsfeest en vroegen ze geen cadeaus voor zichzelf, maar een bijdrage voor onze Stichting Ster. We kregen een prachtig bedrag: 1170,- euro… Superfijn om zulke lieve dorpsgenoten (en vrienden van de familie) te hebben!

Stichting Ster

Juli 2022

Wat een feest! Onze buren Rik en Hinke hadden iets te vieren en vroegen hun gasten een donatie voor Sterre. Dat leverde maar liefst 1085,- euro én 5 pianolessen op. Wij sluiten ons aan bij de reactie die Sterre typte: ‘Ik vind het fantastisch dat jullie geld vragen voor Stichting Ster. Dankjewel!’

September 2021

Onze fantastisch lieve buren Rik en Hinke doneerden 1000,- euro aan Stichting Ster en Bureau Brug schonk 500,- euro. Thank you so much!

November en december 2020

Vriendin Irma Gouwswaard doneerde 183,- euro aan onze stichting en een ander dierbaar (anoniem) stel stortte 100,- euro. Het is voor ons een heel fijn gevoel om te worden ‘gezien’.

Februari 2020

Omi Kaars werd 90 jaar. Maar liefst. Haar verjaarsgasten vroeg ze om een bijdrage voor Stichting Ster. Dat leverde 635,- euro op. Maar liefst. #dankbaar

Juni 2019

Dierbare vrienden van de familie Kaars schonken 500,- euro aan onze Stichting, omdat ze ‘onder de indruk waren van onze tomeloze inzet voor Sterre’. Heel ontroerend!

Januari 2019

Stephanies tante en oom trouwden en vroegen hun gasten een bijdrage voor Stichting Ster. Dit leverde maar liefst 1400,- euro op.

December 2018

Actie ‘Het pietenhuis’ in Broek in Waterland bracht het prachtige bedrag van 2485,- euro in kas.

Januari 2018

Onze lieve buurvrouw Annie deed mee aan een winactie van Knorr en schonk 1000,- euro van haar prijzengeld aan onze Stichting.

December 2017

1200,- euro voor de Stichting dankzij dorpsgenoot Jan van Eck, die zijn 65e verjaardag vierde en in plaats van cadeaus een bijdrage vroeg voor Sterre.

Augustus 2017

Karin Bloemen mocht 1600,- euro, de opbrengst van een Brabantse veulenveiling, aan een goed doel schenken. Onze lieve buurvrouw en vriendin koos voor Stichting Ster.

September 2016

Het Huis van Middenmeer organiseerde samen met onze vriendin Karin Bloemen een ‘Ladies day’ voor Stichting Ster. Kunstenares Ingeborg van der Enden maakte een fantastische (bewerkte) foto van Sterre, die voor 4000,- euro werd geveild. De totale dagopbrengst was 6000,- euro.

September 2016

Na de actie ‘breien & haken voor Sterre’ onder leiding van onze dorpsgenoot Nel Arends kregen wij een cheque overhandigd van 800,- euro.

December 2015

We ontvingen 100,- euro collectegeld van de diakonie van de protestantse gemeente Broek in Waterland.

December 2015

Healing Miles Foundation sponsorde de tickets naar Florida voor onze vierde therapiereis naar het Ocean Therapy Center (zie de pagina Sterre).

November 2015

Stichting Fundraising Rotary maakte een gift van 2250,- euro over. ‘Naar aanleiding van koker voor kids’, zo luidt de omschrijving. Tot de dag van vandaag weten wij niet wie dit voor ons heeft geregeld. Maar we zijn heel dankbaar!

Oktober 2015

Onze Westzaanse vriendin Angelique van Heemskerk organiseerde een ‘gezellige avond’ voor Stichting Ster met o.a. een optreden van Harry Slinger. Opbrengst: 1134,- euro.

Augustus 2015

Mama en Sterre verkochten onze eigen boeken op de oud-Hollandse markt in Broek in Waterland. Dit leverde 225,83 euro op.

Augustus 2015

Voor de derde keer op rij liepen onze lieve dorpsgenoten Carla & Cockie de Nijmeegse Vierdaagse voor Sterre. Sponsoring van vrienden en bekenden zorgde ervoor dat zij ons 315,- euro konden overhandigen.

Mei 2015

Acteur, DJ en Broeker Ruud Feltkamp speelde de kennisquiz Weet ik veel van RTL 4 en verraste ons met een cheque van 24.000,- euro! Na aftrek van de belastingen bleef er 17.040,- euro over.

April 2015

Vrouwen van Nu Vereniging Broek in Waterland bracht hun ‘potje’ dat over was van 44,28 euro. Dit werd heel erg gewaardeerd.

Maart / april 2015

Stichting Kinderopvang Waterland organiseerde een kunstroute met de schilderijen van de crèchekinderen. Het resultaat: 900,- euro.

Februari 2015

Keurslagerij BON VOF sponsorde 500,- euro voor Stichting Ster.

December 2014

We ontvingen 100,- euro collectegeld van de diakonie protestantse gemeente Broek in Waterland.

December 2014

Na het huwelijk van Karin & Elles van Troostgeschenk kregen wij een liefdevolle gift van 100,- euro.

November 2014

Dankzij onze vriendin Anja Breedveld schonk Stichting Care 1000,- euro aan Sterre als bijdrage voor aanschaf van de Innowalk.

Augustus 2014

Angelique van Heemskerk liet zich sponsoren voor Sterre en liep de Nijmeegse Vierdaagse uit. Zij haalde maar liefst 3090,- euro op.

Augustus 2014

Voor de tweede keer liepen Carla & Cockie de Nijmeegse Vierdaagse voor Stichting Ster. Zij brachten deze keer 1052,50 euro in het laatje.

Augustus 2013

Onze lieve dorpsgenoten Carla, Cockie, Margriet en Anneke liepen de Nijmeegse Vierdaagse als ‘Sterre team’. Zij haalden 2142,- euro op door middel van sponsoracties.

Oktober 2012

Vriendin van de Stichting Martine Meijer organiseerde ‘Sterren scoren voor Sterre’, een groots evenement waarbij onze plaatselijke voetbalclub SDOB een wedstrijd speelde tegen Klassiek Ajax. Eindbedrag: 10.705,- euro!

Augustus 2012

Team All Stars (De Tijgers) zette zich tijdens de Broeker feestweek in voor Stichting Ster, o.a. met een stand op de oud-Hollandse markt. De middenstand van Broek sponsorde prijzen en Stichting Broekpop doneerde alle fooien van de marktdag. Het resultaat: een opbrengst van 1753,- euro.

Maart 2012

Ordelman Administraties uit Broek in Waterland schonk z’n opbrengst van 100,- euro van belastingaangiftes van particulieren uit 2011 aan onze Stichting.

Februari 2012

Cafetaria de Rob uit Broek in Waterland besloot spontaan alle fooien van week 8 en 9 aan Stichting Ster te doneren. Wij ontvingen het mooie bedrag van 276,- euro.